Oferta edukacyjna

 

1. Opracowaliśmy autorski program edukacyjno-wychowawczy, zapewniając realizację celów wyznaczonych przez podstawę programową, oparty o serię Nowi Tropiciele wydawnictwa WSiP oraz wiele dodatkowych zajęć i projektów opracowanych przez nauczycieli naszego przedszkola.

2. Program, który praktykujemy oparty jest na 5 głównych założeniach:

– naturalnym i najlepszym sposobem nauki dla dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa i osobiste doświadczanie

– dziecko może się rozwijać tylko w bezpiecznym otoczeniu. Naszym priorytetem jest budowanie domowej, przyjaznej atmosfery oraz wdrażanie programów promocji zdrowia psychicznego dzieci (Przyjaciele Zippiego, Uważniaki)

– działania edukacyjne w oparciu o metodę STEAMS – Science – Nauka, T – Technology – Technologia, E – Engineering – Inżynieria,

A – Art – Sztuka, M – Mathematics, która ułatwia dzieciom integrację różnych dziedzin nauki (więcej o w/w metodzie: TUTAJ)

– wyposażamy dzieci w KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI: 4K: Komunikacja, Kooperację, Kreatywność i Krytyczne Myślenie

– EDUKACJA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU (Outdoor Education), która kształtuje umiejętności fizyczne, interpersonalne, edukacyjne, ekologiczne. W tym nurcie realizujemy liczne zajęcia pod chmurką, takie jak np.: Mali Olimpijczycy – w ramach których organizujemy liczne gry terenowe, zajęcia edukacyjne i rekreacyjne w terenie.

3. Dzieci uczestniczą w następujących aktywnościach wykorzystujących wspomnianą wcześniej metodę STEAM:

S-Science (Nauka): Laboratorium Odkrywcy – przeprowadzamy liczne eksperymenty, doświadczenia; Klub przyrodniczy małego Odkrywcy – poznajemy nasze otoczenie przyrodnicze;

T-Technology (Technologia): Geniboty –zajęcia z kodowania, uczymy się programować przy użyciu robotów, Robotyka z klockami lego – zajęcia polegają na współpracy w parze, zadaniem dzieci jest ułożenie z klocków lego wyświetlanego na tablecie obrazka, a następnie zaprogramowanie wg instrukcji zbudowanej rzeczy, Kodowanie na dywanie;

E-Engineering (Inżynieria): Klockomania – poznajemy prawa fizyki poprzez budowanie, konstruowanie przy wykorzystaniu różnych klocków i innych materiałów;

A-Art (Sztuka): Mali artyści – (nie tylko) pędzlem malowane – tworzymy prace plastyczne stosując urozmaicone techniki, uwielbiamy prace przestrzenne, a najciekawszą dla naszych Odkrywców formą ekspresji twórczej jest abstrakcja, powstająca w pięknych okolicznościach przyrody. Odkrywcy kochają zajęcia taneczne i parateatralne, które pozwalają im wyrazić siebie, swoje emocje, czemu często towarzyszy muzyka;

M-Mathematics (Matematyka): zajęcia z wykorzystaniem Wiatraka matematycznego, Gry planszowe kształtujące kompetencje matematyczne;

4. Dodatkowe projekty kształtujące KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI 4K:

Komunikacja < Kooperacja < Kreatywność < Krytyczne myślenie:

Zaczytani Odkrywcy – czytamy i rozmawiamy o wybranych dziełach literackich. Uczymy się stawiać pytania i wyobrażamy sobie inne zakończenia poznanych historii;

Sprawny język, sprawna buzia – w ramach profilaktyki zajęć logopedycznych, usprawniamy nasz aparat mowy, trenujemy mięśnie i język, pracujemy nad poprawną artykulacją;

Język angielski – w ramach Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci

Łamacze szyfrów – zmagamy się z łamigłówkami, „niepasującymi” lub mylącymi elementami, uczymy się współzawodniczyć i przestrzegać reguł;

Sokole oko – ćwiczymy logiczne myślenie i spostrzegawczość, rozwiązujemy zagadki, przedzieramy się przez labirynty, układamy sudoku, gramy w gry karciane kształtujące te umiejętności;

Zrób to sam – wykorzystujemy materiały z recyclingu do stworzenia takich rzeczy jak np.: nowe torby zakupowe powstałe ze starych t-shirtów, niesamowite zwierzątka z opakowań po jajkach, które poruszają się pojazdami, budowanymi z nakrętek, rolek po papierze i niepotrzebnych skrawków materiałów;

Sensoplastyczny Odkrywca – zajęcia plastyczne z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju kolorów, faktur, konsystencji, a nawet smaków. Używamy mąki, makaronów, ryżu, barwników spożywczych, owoców, kaszy, cukru, soli itp.

Nasze sensoplastyczne zajęcia są pachnące, czasem miękkie, czasem twarde, szorstkie lub gładkie suche i mokre, słodkie, a czasem gorzkie i kwaśne. A Odkrywcy takie właśnie kochają! Działanie polisensoryczne, aktywizuje możliwie jak najwięcej zmysłów jednocześnie, a na tym nam właśnie zależy.

5. Zapewniamy codzienną naukę języka angielskiego przy użyciu różnorodnych metod i aktywności

6. Gwarantujemy kompleksową pomoc, tym którzy jej potrzebują przy współpracy z różnymi specjalistami: psychologiem, logopedą, pedagogiem specjalnym

7. Uczestniczymy w programie edukacji muzycznej Tutti Art z cyklicznymi koncertami z muzyką na żywo

8. Realizujemy poniższe projekty edukacyjne:

Przyjaciele Zippiego – Międzynarodowy Program Promocji Zdrowia Psychicznego, kształtujący umiejętności psychospołeczne

Uważniaki – Program Profilaktyki Zdrowia Psychicznego, autorstwa Katarzyny Bartosik, Rafała Kamińskiego, Anny Szyszko, Joanny Twardo-Kamińskiej

Z ekologią na Ty – rozwijający postawę odpowiedzialną za środowisko naturalne;

Poznajemy zawody – świat ludzi dorosłych widziany oczami dziecka – Ogólnopolski Projekt w ramach, którego zapraszamy ciekawych gości specjalizujących się w danej profesji, by od najmłodszych lat wzbudzać w dzieciach pasję do poznawania wybranych zawodów;

Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa! – promujący zdrowe nawyki żywieniowe

Z kulturką mi do twarzy – kształtujący odpowiednie postawy w społeczeństwie oraz zapoznający z cennymi wartościami. W ramach projektu odwiedzamy muzea, teatry, wystawy, biblioteki i księgarnie, miejsca tożsamości kulturowej, poznajemy historię lokalną i narodową;

9. Nasza oferta wzbogacona jest także o zajęcia dodatkowe,
takie jak:
– szachy
– zumba
– balet
– judo
– robotyka
– religia dla chętnych dzieci w grupie zerówki