1. Opracowaliśmy autorski program edukacyjno-wychowawczy, zapewniając realizację celów wyznaczonych przez podstawę programową, oparty o serię Nowi Tropiciele wydawnictwa WSiP oraz wiele dodatkowych zajęć i projektów opracowanych przez nauczycieli naszego przedszkola.
2. Program, który praktykujemy oparty jest na 5 głównych założeniach:
– naturalnym i najlepszym sposobem nauki dla dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa i osobiste doświadczanie
– dziecko może się rozwijać tylko w bezpiecznym otoczeniu. Naszym priorytetem jest budowanie domowej, przyjaznej atmosfery oraz wdrażanie programów promocji zdrowia psychicznego dzieci (Przyjaciele Zippiego, Uważniaki)
– działania edukacyjne w oparciu o metodę STEAM – S – Science – Nauka, T – Technology – Technologia, E – Engineering – Inżynieria,
A – Art – Sztuka, M – Mathematics, która ułatwia dzieciom integrację różnych dziedzin nauki (więcej o w/w metodzie: TUTAJ)
– wyposażamy dzieci w KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI: 4K: Komunikacja, Kooperację, Kreatywność i Krytyczne Myślenie
– EDUKACJA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU (Outdoor Education), która kształtuje umiejętności fizyczne, interpersonalne, edukacyjne, ekologiczne. W tym nurcie realizujemy liczne zajęcia pod chmurką, takie jak np.: Mali Olimpijczycy – w ramach których organizujemy liczne gry terenowe, zajęcia edukacyjne i rekreacyjne w terenie.
3. Dzieci uczestniczą w następujących aktywnościach wykorzystujących wspomnianą wcześniej metodę STEAM:
– S-Science (Nauka): Laboratorium Odkrywcy – przeprowadzamy liczne eksperymenty, doświadczenia; Klub przyrodniczy małego Odkrywcy – poznajemy nasze otoczenie przyrodnicze;
– T-Technology (Technologia): Geniboty –zajęcia z kodowania, uczymy się programować przy użyciu robotów, Robotyka z klockami lego – zajęcia polegają na współpracy w parze, zadaniem dzieci jest ułożenie z klocków lego wyświetlanego na tablecie obrazka, a następnie zaprogramowanie wg instrukcji zbudowanej rzeczy, Kodowanie na dywanie;
– E-Engineering (Inżynieria): Klockomania – poznajemy prawa fizyki poprzez budowanie, konstruowanie przy wykorzystaniu różnych klocków i innych materiałów;
– A-Art (Sztuka): Mali artyści – (nie tylko) pędzlem malowane – tworzymy prace plastyczne stosując urozmaicone techniki, uwielbiamy prace przestrzenne, a najciekawszą dla naszych Odkrywców formą ekspresji twórczej jest abstrakcja, powstająca w pięknych okolicznościach przyrody. Odkrywcy kochają zajęcia taneczne i parateatralne, które pozwalają im wyrazić siebie, swoje emocje, czemu często towarzyszy muzyka;
– M-Mathematics (Matematyka): zajęcia z wykorzystaniem Wiatraka matematycznego, Gry planszowe kształtujące kompetencje matematyczne;
4. Dodatkowe projekty kształtujące KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI 4K:
Komunikacja < Kooperacja < Kreatywność < Krytyczne myślenie:
– Zaczytani Odkrywcy – czytamy i rozmawiamy o wybranych dziełach literackich. Uczymy się stawiać pytania i wyobrażamy sobie inne zakończenia poznanych historii;
– Sprawny język, sprawna buzia – w ramach profilaktyki zajęć logopedycznych, usprawniamy nasz aparat mowy, trenujemy mięśnie i język, pracujemy nad poprawną artykulacją;
– Język angielski – w ramach Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci„
– Łamacze szyfrów – zmagamy się z łamigłówkami, „niepasującymi” lub mylącymi elementami, uczymy się współzawodniczyć i przestrzegać reguł;
– Sokole oko – ćwiczymy logiczne myślenie i spostrzegawczość, rozwiązujemy zagadki, przedzieramy się przez labirynty, układamy sudoku, gramy w gry karciane kształtujące te umiejętności;
– Zrób to sam – wykorzystujemy materiały z recyclingu do stworzenia takich rzeczy jak np.: nowe torby zakupowe powstałe ze starych t-shirtów, niesamowite zwierzątka z opakowań po jajkach, które poruszają się pojazdami, budowanymi z nakrętek, rolek po papierze i niepotrzebnych skrawków materiałów;
– Sensoplastyczny Odkrywca – zajęcia plastyczne z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju kolorów, faktur, konsystencji, a nawet smaków. Używamy mąki, makaronów, ryżu, barwników spożywczych, owoców, kaszy, cukru, soli itp.
Nasze sensoplastyczne zajęcia są pachnące, czasem miękkie, czasem twarde, szorstkie lub gładkie suche i mokre, słodkie, a czasem gorzkie i kwaśne. A Odkrywcy takie właśnie kochają! Działanie polisensoryczne, aktywizuje możliwie jak najwięcej zmysłów jednocześnie, a na tym nam właśnie zależy.
5. Zapewniamy codzienną naukę języka angielskiego przy użyciu różnorodnych metod i aktywności
6. Gwarantujemy kompleksową pomoc, tym którzy jej potrzebują przy współpracy z różnymi specjalistami: psychologiem, logopedą, pedagogiem specjalnym
7. Uczestniczymy w programie edukacji muzycznej Tutti Art z cyklicznymi koncertami z muzyką na żywo
8. Realizujemy poniższe projekty edukacyjne:
– Przyjaciele Zippiego – Międzynarodowy Program Promocji Zdrowia Psychicznego, kształtujący umiejętności psychospołeczne
– Uważniaki – Program Profilaktyki Zdrowia Psychicznego, autorstwa Katarzyny Bartosik, Rafała Kamińskiego, Anny Szyszko, Joanny Twardo-Kamińskiej
– Z ekologią na Ty – rozwijający postawę odpowiedzialną za środowisko naturalne;
– Poznajemy zawody – świat ludzi dorosłych widziany oczami dziecka – Ogólnopolski Projekt w ramach, którego zapraszamy ciekawych gości specjalizujących się w danej profesji, by od najmłodszych lat wzbudzać w dzieciach pasję do poznawania wybranych zawodów;
– Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa! – promujący zdrowe nawyki żywieniowe
– Z kulturką mi do twarzy – kształtujący odpowiednie postawy w społeczeństwie oraz zapoznający z cennymi wartościami. W ramach projektu odwiedzamy muzea, teatry, wystawy, biblioteki i księgarnie, miejsca tożsamości kulturowej, poznajemy historię lokalną i narodową;
9. Nasza oferta wzbogacona jest także o zajęcia dodatkowe,
takie jak:
– szachy
– zumba
– balet
– judo
– robotyka
– religia dla chętnych dzieci w grupie zerówki