Wycieczka szlakiem legend poznańskich

Dzisiejsza wycieczka szlakiem legend poznańskich była dla naszej zerówki wspaniałą lekcją historii naszego miasta Poznania. Pogoda jak zwykle nas nie zawiodła a my spacerowaliśmy po wąskich poznańskich uliczkach i słuchaliśmy historii miasta opartych na podaniach i legendach. Zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych miejsc, rozwiązaliśmy kilkanaście zagadek i w końcu udało nam się dotrzeć do miejsca docelowego. Na końcu czekała na nas niespodzianka. W Centrum Inicjatyw Rodzinnych każdy z dzielnych Odkrywców otrzymał pamiątkową książkę, która na pewno zachęci nas do zwiedzania kolejnych miejsc w Poznaniu.

Adaptacja

Właśnie rozpoczął się kolejny tydzień adaptacji w naszym przedszkolu. Ciocie przygotowały dla dzieci moc atrakcji umilając im tym samym pierwsze dni w przedszkolu. Cieszymy się ogromnie, że kolejni Odkrywcy dołączyli do naszej ekipy i mamy nadzieję że szybko zaaklimatyzują się w nowym miejscu.

Piątkowe zabawy

Zabawy kierowane mają ogromną rolę w rozwoju poznawczym i społecznym dziecka. W piątkowe popołudnie nasi Odkrywcy tworzyli niesamowite konstrukcje co sprawiło im niesamowitą frajdę, a przy okazji rozwinęło to ich myśl techniczną oraz wyobraźnie przestrzenną. Pomysłowość dzieci nie zna żadnych granic, a my jesteśmy dumni, że mamy tak zdolne dzieci pod swoimi skrzydłami.

Czytaj dalej

Czy można zobaczyć powietrze?

W tym tygodniu Odkrywcy dowiedzieli się czy i w jaki sposób można zobaczyć powietrze. Eksperymenty z butelką, rękawiczką i piórkiem pozwoliły nam odkryć tajemnice tego niewidzialnego gazu, który nas otacza, a na zajęciach o kolorach podstawowych i pochodnych poszerzyliśmy naszą wiedzę o barwach występujących w przyrodzie.

Jedziemy nad morze

Kolejny tydzień wakacyjnych zajęć pt. ,,Jedziemy nad morze” właśnie dobiega końca. W tym tygodniu poznawaliśmy pojazdy wodne i szukaliśmy skarbów w piasku morskim prosto z Łeby, który specjalnie dla nas przywiozła ciocia Asia. Ważnym punktem była także powtórka z pierwszej pomocy oraz przypomnienie sytuacji, które zagrażają naszemu życiu nad morzem.

Sportowcy to my!

W kolejnym tygodniu wakacyjnych zajęć dzieci przeniosły się do krainy aktywności fizycznej. Dziś odkrywaliśmy tajemnice sportu, poznawaliśmy różne konkurencje sportowe oraz sprzęt potrzebny do ich uprawiania. Każdy miał także możliwość opowiedzenia o swoim ulubionym bądź uprawianym sporcie. Na koniec wzięliśmy udział w treningu sportowców gdzie wykonywaliśmy ćwiczenia, które poprawią naszą sprawność ruchową i kondycje fizyczną.

Zakończenie zerówki

,,Chociaż słońce jasno świeci,
Trochę smutne są dziś dzieci.
Bo koniec roku, przedszkola mija czas,
Teraz wakacje czekają nas!”
18 czerwca odbyło się w naszym przedszkolu uroczyste zakończenie zerówki. Dziesięć miesięcy wspólnych zabaw, zajęć i podróży szybko minęło, aż nadszedł czas wakacji i pożegnań. Najstarsza grupa ,,Ptaszki” przygotowała przepiękny i wzruszający występ, którego nigdy nie zapomnimy. Dziękujemy Wam za 4 lata pełne wrażeń, życzymy słonecznych, bezpiecznych wakacji, udanego wypoczynku, wspaniałych przygód, spotkań z ciekawymi ludźmi, niezapomnianych przeżyć i wielu sukcesów w szkole.

Zakończenie roku

14 czerwca odbyło się uroczyste zakończenie roku przedszkolnego. Tym razem bawiliśmy się na Dziewiczej Górze, a tematem przewodnim było hasło „Podróż w przyszłość”. Na wszystkich gości czekało mnóstwo atrakcjiImprezę rozpoczął Teatr niewielki. W tym roku rodzice wystawiali Kopciuszka w wersji nowoczesnej. Potem oglądaliśmy pokazy tańców nowoczesnych i ludowych przygotowane przez dzieci. Po części artystycznej udaliśmy się na stanowiska, na których wykonywaliśmy różne zadania wspólnie z rodzicami, a na sam koniec czekała na nas wielka uczta przy ognisku

„Obywatel Świata” – poznajemy tajniki przygotowywania sushi

Na kolejnych warsztatach z cyklu „Obywatel świata” poznaliśmy tajniki przygotowywania sushi. Ciocia Karolina zaprosiła na zajęcia sushi mastera Patryka, który opowiedział nam o składnikach potrzebnych do jego przygotowania. Obserwowaliśmy i słuchaliśmy wskazówek, a na koniec każdy z nas mógł skomponować własny kawałek i spróbować jak pyszne jest to japońskie jedzonko. Mniam!

Wycieczka do telewizji WTK

Dziś w ramach projektu europejskiego ,,Podróż w przyszłość” wybraliśmy się na wycieczkę do telewizji WTK w Poznaniu. W charakteryzatorni podziwialiśmy stroje w jakie przebierają się prezenterzy wiadomości, niektórzy z nas zostali nawet umalowani by wyglądać profesjonalnie w kamerze. Później weszliśmy do studia nagrań i wszyscy mogliśmy zasiąść za biurkiem przed kamerą i poczuć się jak prezenter. Z całego wyjazdu najbardziej podobały nam się jednak wygłupy przed kamerą.

Obywatel Świata – Chiny

Na kolejnych warsztatach projektowych ,,Obywatel świata” dzieci wybrały się w podróż do Chin. Ciocia Karolina przyniosła z domu samowar i pokazała nam ceremonię parzenia herbaty. Wspólnie przygotowaliśmy zieloną, czarną, czerwoną i białą herbatę. Poznaliśmy także proces jej powstawania, dowiedzieliśmy się jakie części rośliny suszy się na herbatę, a na koniec każdy mógł spróbować tego pysznego wywaru.