Adaptacja Słowików

W tym tygodniu przygodę w naszym przedszkolu rozpoczęły maluszki – Słowiki. Dzieci razem z rodzicami i ciociami Martyną i Asią odbyły pierwszy tydzień adaptacji. Czekało na nich mnóstwo atrakcji takich jak malowanie na folii, rysowanie mokrą kredą, sensoryczny tor przeszkód czy zabawy kulkami hydrożelowymi. Słowiki poznały już całe przedszkole i wszystkie nowe zabawki w sali. To był tydzień świetnej zabawy.

Czytaj dalej

Eksperymenty z wodą i mydłem

Wakacje to także czas nauki połączonej z zabawą dlatego wczoraj eksperymentowaliśmy z wodą i mydłem. Rozpoznawaliśmy zapachy mydła i ich konsystencję, przypomnieliśmy sobie także zasady skutecznego mycia rąk, a na koniec sprawdziliśmy czy mydło łatwiej rozpuszcza się w ciepłej czy zimnej wodzie oraz jak zachowuje się pieprz w zetknięciu z mydłem. Nie zabrakło także puszczania baniek mydlanych na polanie odkrywców.

Piknik

W czwartek starsi Odkrywcy wybrali się ze swoimi ciociami na dłuższy spacer po okolicy. Wędrowaliśmy w cieniu drzew, poznając przy tym ich gatunki, a kiedy dotarliśmy już do celu urządziliśmy prawdziwy piknik. Nie zabrakło także kilku sportowych zabaw, polewania wodą i masy uśmiechów naszych przedszkolaków.

Pocztówka z wakacji

Wczoraj na wyspie Odkrywców dzieci sięgnęły pamięcią do wakacji albo opowiadały o swoich planach wakacyjnych. Omówiliśmy pracę listonosza, wyjaśniliśmy sobie czym jest pocztówka, komu się ją wysyła,  jak należy ją zaadresować. W drugiej części zajęć dzieci stworzyły grupowo swoją pocztówkę sensoryczną z wykorzystaniem kaszy, grochu, pasty do zębów, czy pasteli.

Smok Wawelski – praca zbiorowa

Podczas projektu „Podróże po legendach Polskich” Odkrywcy poznali historię Smoka Wawelskiego i mądrego szewczyka. Historia ta zainspirowała przedszkolaki do stworzenia jednego z najważniejszych symboli Krakowa. Każda grupa wykonała część tego wielkiego stwora, które na końcu zostały złożone w całość. I tak oto jest – Smok Wawelski we własnej osobie na Wyspie Odkrywców. Oby tylko nie zjadł nam obiadu.

Czytaj dalej

Poznajemy Gliwice i Wrocław

Legenda głosi, że we Wrocławiu żyją krasnale od kiedy tylko sięgnąć pamięcią. Podsumowując cały tydzień podróży po Śląsku, ostatnim naszym przystankiem były Gliwice oraz Wrocław. Dziś dzieci wzięły udział w grze terenowej na naszej Polanie Odkrywców ,,Krasnale kontra Chochliki”. Przedszkolaki postanowiły razem z krasnalami naprawić szkody, które wyrządziły nieznośne chochliki. Wspólnie sprawdziły czy krowa daje mleko, stworzyły piękny kolorowy domek sensoryczny, oddzielały groch i fasolę od piasku, zbudowały autobus Odkrywców i przemierzały drogę w magicznych butach rysując różne kształty w ryżu.

Zwiedzamy Śląsk

Podążając szlakiem nowych regionów Polski Odkrywcy zwiedzają okolice Śląska. Zobaczyliśmy jak wyglądają i gdzie znajdują się  kopalnie różnych surowców i poznaliśmy zawód górnika. Z pomocą okularów 3D udało nam się także odgadnąć jakie rzeczy ukryły się na obrazkach. Nasza Polana Odkrywców zamieniła się dzisiaj w miejsce pełne skarbów, ukrytych pod ziemią. Przedszkolaki wcieliły się w rolę górników i wydobywały z ziemi różne surowce.

Gra terenowa

Dziś przedszkolaki wzięły udział w grze terenowej na Polanie Odkrywców. Zamieniły się w dobre myszki, które postanowiły przepędzić złego króla Popiela i jego żonę. Zrobiły wiec naradę w swoim Myszogrodzie i wyruszyły w drogę by podbić jego zamek. Myszki znalazły po drodze ukrytą mapę z tajną drogą do zamku Popiela oraz magiczne wskazówki, które pomogły im wykonać zadania. Po drodze czekało na nie wiele różnych przygód, jednak każda doskonale sobie z nimi poradziła. Król Popiel uciekł w popłochu razem ze złą żoną, a myszki powiesiły na maszcie zamku swoją flagę i żyły długo, spokojnie i szczęśliwie.

Poznajemy Toruń

Dziś Odkrywcy odwiedzili Toruń. W ramach projektu „Wakacyjne podróże po legendach polskich” poznaliśmy legendę o Toruńskich piernikach. Na warsztatach sensorycznych lepiliśmy z piernikowej masy solnej. Nie zabrakło także degustacji różnych rodzajów pierników.

Fryderyk Chopin

W ten upalny czwartek przygotowaliśmy dla Odkrywców masę niespodzianek. Poznaliśmy dziś wielkiego kompozytora Fryderyka Chopina i malowaliśmy farbami do jego utworów, a po drugim śniadaniu czekały na nas pyszne lody. Zostaliśmy także zaproszeni na Letni Koncert Chopinowski, na którym słuchaliśmy utworów tego polskiego kompozytora. Zagraliśmy też na różnych instrumentach, tworząc super orkiestrę.
Malowanie do muzyki poważnej – FILM

Zakończenie roku

Zakończenie roku przedszkolnego 2021/2022.
Ten rok pożegnaliśmy imprezą integracyjną w stylu hawajskim na naszym pięknym placu zabaw. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i gratulujemy wykonania hawajskich zadań. Życzymy naszym przedszkolakom udanych wakacji.