Wycieczka do piekarni

W środę 16 października wybraliśmy się komunikacją miejską do piekarni M.R.K. Jankowscy w Swarzędzu. Na miejscu zostaliśmy zaproszeni za kulisy piekarni i widzieliśmy jak na co dzień wygląda praca piekarza. Pani oprowadzając nas opowiadała nam o tym jak powstaje chleb, bułka i inne pieczywo. Poznaliśmy także różne rodzaje chleba. Piękny zapach chlebka, który ciągle unosił się w powietrzu pobudził nasze zmysły, a dzięki uprzejmości pana piekarza zostaliśmy obdarowani dwoma bochenkami, które w przedszkolu szybko znalazły się w naszych brzuszkach. Mniam 🙂

Międzynarodowy Dzień Muzyki

W tym roku październik przywitaliśmy muzycznie. Z okazji Międzynarodowego Dnia Muzyki jedna z naszych cioć przyniosła z domu gitarę i grała dla nas znane i lubiane przez wszystkie dzieci piosenki. Poznaliśmy też różne pojęcia muzyczne takie jak nuta, półnuta, rym czy rytm. Dowiedzieliśmy się także jak zbudowana jest gitara, co sprawia, że wydaje dźwięki i jak te dźwięki zmieniać.

Pro Sinfonika

27 września kolejny raz nasze przedszkole odwiedziła Pro Sinfonika i Pan Świerszcz, z którym byliśmy z wizytą u leśniczego. Tym razem przewodnim instrumentem była trąbka. Dzieci przyglądały się jak działa trąbka, słuchały jakie dźwięki wydaje, a nawet mogły spróbować samemu na niej zagrać.

Dzień Chłopaka

26 września odbył się w naszym przedszkolu pokaz magii z okazji Dnia Chłopaka. Dzieci z ogromnym zaciekawieniem przyglądały się różnym sztuczkom. Na podstawie trików, iluzjonista pokazywał dzieciom, jak działa fizyka, elektryczność czy chemia. Ponadto tłumaczył wiele zjawisk, które wydają się niewytłumaczalne. Pokaz był interaktywny,a nasz iluzjonista do większości trików angażował dzieci.

Wycieczka do Bramy Poznania

Dziś na wycieczkę do Bramy Poznania ICHOT wybrała się grupa Słowików. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem słuchały historii o rycerzach i władcach naszego państwa, którzy zapisali się na kartach historii swoimi wielkimi osiągnięciami. Na koniec zwiedzili także Katedrę na Ostrowie Tumskim, gdzie podziwiali piękne obrazy, rzeźby i witraże.

Wycieczka szlakiem legend poznańskich

Dzisiejsza wycieczka szlakiem legend poznańskich była dla naszej zerówki wspaniałą lekcją historii naszego miasta Poznania. Pogoda jak zwykle nas nie zawiodła a my spacerowaliśmy po wąskich poznańskich uliczkach i słuchaliśmy historii miasta opartych na podaniach i legendach. Zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych miejsc, rozwiązaliśmy kilkanaście zagadek i w końcu udało nam się dotrzeć do miejsca docelowego. Na końcu czekała na nas niespodzianka. W Centrum Inicjatyw Rodzinnych każdy z dzielnych Odkrywców otrzymał pamiątkową książkę, która na pewno zachęci nas do zwiedzania kolejnych miejsc w Poznaniu.

Adaptacja

Właśnie rozpoczął się kolejny tydzień adaptacji w naszym przedszkolu. Ciocie przygotowały dla dzieci moc atrakcji umilając im tym samym pierwsze dni w przedszkolu. Cieszymy się ogromnie, że kolejni Odkrywcy dołączyli do naszej ekipy i mamy nadzieję że szybko zaaklimatyzują się w nowym miejscu.

Piątkowe zabawy

Zabawy kierowane mają ogromną rolę w rozwoju poznawczym i społecznym dziecka. W piątkowe popołudnie nasi Odkrywcy tworzyli niesamowite konstrukcje co sprawiło im niesamowitą frajdę, a przy okazji rozwinęło to ich myśl techniczną oraz wyobraźnie przestrzenną. Pomysłowość dzieci nie zna żadnych granic, a my jesteśmy dumni, że mamy tak zdolne dzieci pod swoimi skrzydłami.

Czy można zobaczyć powietrze?

W tym tygodniu Odkrywcy dowiedzieli się czy i w jaki sposób można zobaczyć powietrze. Eksperymenty z butelką, rękawiczką i piórkiem pozwoliły nam odkryć tajemnice tego niewidzialnego gazu, który nas otacza, a na zajęciach o kolorach podstawowych i pochodnych poszerzyliśmy naszą wiedzę o barwach występujących w przyrodzie.

Jedziemy nad morze

Kolejny tydzień wakacyjnych zajęć pt. ,,Jedziemy nad morze” właśnie dobiega końca. W tym tygodniu poznawaliśmy pojazdy wodne i szukaliśmy skarbów w piasku morskim prosto z Łeby, który specjalnie dla nas przywiozła ciocia Asia. Ważnym punktem była także powtórka z pierwszej pomocy oraz przypomnienie sytuacji, które zagrażają naszemu życiu nad morzem.

Sportowcy to my!

W kolejnym tygodniu wakacyjnych zajęć dzieci przeniosły się do krainy aktywności fizycznej. Dziś odkrywaliśmy tajemnice sportu, poznawaliśmy różne konkurencje sportowe oraz sprzęt potrzebny do ich uprawiania. Każdy miał także możliwość opowiedzenia o swoim ulubionym bądź uprawianym sporcie. Na koniec wzięliśmy udział w treningu sportowców gdzie wykonywaliśmy ćwiczenia, które poprawią naszą sprawność ruchową i kondycje fizyczną.

Zakończenie zerówki

,,Chociaż słońce jasno świeci,
Trochę smutne są dziś dzieci.
Bo koniec roku, przedszkola mija czas,
Teraz wakacje czekają nas!”
18 czerwca odbyło się w naszym przedszkolu uroczyste zakończenie zerówki. Dziesięć miesięcy wspólnych zabaw, zajęć i podróży szybko minęło, aż nadszedł czas wakacji i pożegnań. Najstarsza grupa ,,Ptaszki” przygotowała przepiękny i wzruszający występ, którego nigdy nie zapomnimy. Dziękujemy Wam za 4 lata pełne wrażeń, życzymy słonecznych, bezpiecznych wakacji, udanego wypoczynku, wspaniałych przygód, spotkań z ciekawymi ludźmi, niezapomnianych przeżyć i wielu sukcesów w szkole.